Jest wiele powodów, dla których decydujemy się na udział w sesji wizerunkowej — najczęstszym jest chęć promowania swojej działalności i pokazania potencjalnym klientom, że jest się fajną osobą, z którą warto współpracować. Dobrze wykonana fotografia biznesowa sprawi, że będziemy wyglądać elegancko i profesjonalnie oraz wzbudzimy zaufanie klientów.


Wybór odpowiedniego fotografa to dopiero początek — najważniejsze jest samodzielne przygotowanie do sesji, bo to głównie od naszej postawy i samopoczucia przed obiektywem zależy, jaki będzie efekt końcowy. Oczywiście dobry fotograf wesprze nas radą i dobrym słowem, mimo to bardzo wiele zależy od nas samych, dlatego przed spotkaniem warto zapoznać się z kluczowymi informacjami na temat fotografii wizerunkowej.


Fotografia wizerunkowa ma przede wszystkim ukazać nas — profesjonalnych i godnych zaufania ludzi, z którymi chce się pracować a nie nasze modne ubranie i szałowy make up. Przeciwnie: makijaż powinien być stonowany i naturalny, jak najmniej widoczny. Lekki podkład i puder to pozycje obowiązkowe, aby zamaskować niedoskonałości i zmatowić skórę. Warto też wytuszować rzęsy czy delikatnie pomalować usta, ale to w zupełności wystarczy. Czarna kreska na powiecie to absolutne maksimum, chociaż lepiej będzie z niej zrezygnować. Mocny, kolorowy makijaż tym bardziej zostawmy na inne okazje.


Podobnie jest w kwestii ubioru — fotografia biznesowa, jak wskazuje nazwa, wymaga formalnego stroju. Oczywiście, w zależności od celu sesji oraz profilu naszej działalności możemy pozwolić sobie na mniejszą lub większą swobodę: o ile prawnik na sesji wizerunkowej raczej wystąpi w garniturze, tak copywriter, bloger czy projektant wnętrz może zrezygnować z klasycznej białej koszuli na rzecz czegoś kolorowego lub wzorzystego — mimo to warto jednak zostać przy eleganckim kroju.




Oprócz odpowiedniego dobrania stroju do okazji (którą jest sesja wizerunkowa), należy również pamiętać, że ubrania muszą pasować także do naszej sylwetki i stylu — nikt nie będzie wyglądał dobrze w rzeczach, w których nie czuje się swobodnie, nie lubi, są za małe lub za duże — dyskomfort będzie widoczny po naszej minie. Ubrania muszą być czyste i wyprasowane, ponieważ nawet najpiękniejsza koszula i najlepszy garnitur wyglądają niechlujnie, gdy widać na nich zagniecenia, plamy lub sierść zwierząt. Skoro mamy zachęcić do siebie potencjalnych klientów i współpracowników, należy unikać takich wpadek!


Kolejną wpadką będą zaczerwienione oczy lub worki pod oczami, dlatego przed sesją biznesową lepiej odpuścić sobie imprezowanie. Najlepiej wcześniej położyć się spać, żeby w dniu spotkania z fotografem być świeżym i wypoczętym. To nie tylko zagwarantuje lepsze zdjęcia, ale również ułatwi i umili współpracę.


Aby sesja była jak najbardziej owocna, warto wcześniej przećwiczyć przed lustrem kilka póz. Fotografia wizerunkowa nie lubi postawy zamkniętej, czyli założonych rąk, garbienia się czy opuszczonej głowy. Zamiast tego postawmy na uśmiech i naturalność, pokażmy dłonie (można trzymać w nich przedmiot związany z wykonywanym przez nas zawodem) i patrzmy w obiektyw — to przyniesie najlepsze efekty i wzbudzi zaufanie klientów.