Bardzo ważnym elementem powstawania zdjęcia reklamowego jest postprodukcja. Ze względu na różne potrzeby przy różnych zdjęciach warto je podzielić na osobne artykuły dlatego też tutaj opiszę na czym polega retusz, który wykonuję przy packshotach. 

Jak wiadomo zdjęcie do reklamy musi być przygotowane bardzo skrupulatnie zaczynając od jak najlepiej wykonanej fotografii. Mimo wysokiej jakości zdjęć produkty posiadają wady których gołym okiem nie widać bądź nie zwracamy na to uwagi ale gdy jest to zamrożone na zdjęciu wtedy my jak i klienci zwracamy uwagę na na prawdę drobne szczegóły nawet takie że kokardka na szyi pluszaka jest krzywo zawiązana :)

Co otrzymasz zamawiając fotografię packshot na białym lub przeźroczystym tle

Bez retuszu


1. Korektę zniekształceń obiektywu

Pomimo używania specjalistycznego obiektywu przeznaczonego do fotografii produktowej tworzy on lekkie zniekształcenia.

2. Kalibrację kolorów

Szczegół, który jest pomijany a ma ogromne znaczenie szczególnie w sprzedaży i w wpływa na wskaźnik sprzedaży szczególnie internetowej gdy klient nie ma możliwości zobaczenia i dotknięcia produktu.

3. Kadrowanie

Fotografia zostanie wykadrowana do rozmiaru i proporcji jakich potrzebujesz.


Retusz podstawowy

Oprócz podstawowych prac oferowanych przy zdjęciach bez retuszu otrzymasz dodatkowo poniższe wartości.

4. Usuwanie podstawowych niedoskonałości

Nawet jeżeli produkt jest świetnie przygotowany do sesji, mogą wystąpić paprochy czy zarysowania na które Ty nie zwrócisz uwagi a klient owszem. Bywa także że mamy na zdjęciach prototyp i jakieś ryski się zdarzają, właśnie to usuniemy przy podstawowym retuszu.

5. Szparowanie

Dzięki szparowaniu i wstawieniu idealnie białego koloru będziesz mieć pewność że w tle produktu nie ma nawet delikatnego gradientu szarości. Wiadomo przecież że przy zrobionym od razu białym tle za produktem w okół niego powstaną przepalenia. Dlatego zawsze wybieram optymalną opcję pomiędzy jak najjaśniejszym tłem a opcją w której produkt nie posiada nieestetycznych prześwietleń tam gdzie klient głównie będzie kierował swój wzrok.


Retusz zaawansowany czyli opcja na FULL

Przy tym zamówieniu otrzymasz wartości z opcji bez retuszu, podstawowy retusz oraz poniższe.

6. Zaawansowany retusz produktu

Retusz ten będzie obejmował wszelakie prace które pozytywnie wpłyną na wygląd produktu. Usuwanie drobnych niedoskonałości, poprawianie poziomu płynu w napoju lub perfumach, Usunięcie wszystkich rysek z biżuterii, połączenie zdjęć w taki sposób aby ostrość na zdjęciu była idealna na całym produkcie.

7. Dodanie cienia pod produktem

Brak cienia powoduje efekt jakby produkt lewitował, jego dodanie spowoduje że będzie twardo stał na podłożu a dodatkowo przyczyni się do większego wrażenie że zdjęcie jest naturalne co jest bardzo ważne dla klientów przy dzisiejszym nadużywaniu programów graficznych. 

8. Graficzne dodanie efektu odbicia

Cień pod produktem jest bardzo efektowny ale gdy tematem są przykładowo perfumy tutaj idealnie wpasuje się pięknie cieniowane odbicie lustrzane.

9. Przeźroczyste tło

Jeżeli planujesz wykorzystywać zdjęcia także do grafik, bannerów to idealnym rozwiązaniem będzie fotografia bez tła. Gdy masz taką fotografię chwilę zajmuje Ci przygotowanie grafiki a dodatkowym atutem jest możliwość edycji koloru tła na jaki tylko zechcesz. Decyzję o tej wartości musisz podjąć już przed wykonaniem zdjęć ze względu na konieczność odpowiedniego ustawienia źródeł światła.  



Pamiętaj aby przed wyceną dokładnie opisać jakie dodatkowe opcje fotografii Cie interesują.