Fotografia wnętrz przydaje się nie tylko w przypadku sprzedaży czy wynajmu powierzchni użytkowych do celów mieszkaniowych czy biznesowych – jest również ważnym elementem budowania wizerunku firmy. Wykupując reklamę na portalu zajmującym się wyszukiwaniem firm i usług (jak na przykład Zumi), warto pomyśleć o poszerzeniu galerii o zdjęcia wnętrz, jak również budynku z zewnątrz, dzięki czemu klient bez problemu trafi pod wskazany adres.

Fotografia reklamowa to z jednej strony oczywiście packshot (czyli zdjęcie produktu na białym tle), ale również sposób zaprezentowania przedmiotu w szerszym kontekście. Dlatego zdjęcia wnętrz szczególnie przydadzą się firmom zajmującym się wyposażeniem mieszkań. Dokumentacja kompleksowych realizacji architektonicznych, aranżacje skupiające się na materiałach wykończeniowych czy wreszcie prezentacja poszczególnych elementów, takich jak meble, dywany, firany i wszelkiego rodzaju dodatki – wszystko to leży w zakresie zadań stawianych przed profesjonalną fotografią wnętrz.